Friday, April 20, 2007

道家與五力分析

又是閱報。閱報提到近日有個「國際道德經論壇」,即是李兆基做了主禮嘉賓的那個論壇。裡面有講者在講道教營商的時候,批評Michael Porter提出的五力分析(Five Forces Analysis)。

(要了解「五力分析」可參閱Wikipedia有關英文欄目。下面圖片亦取自該欄目。)



『廣泰建築董事總經理關佑行質疑,Porter教人「mark住客戶」、刻意製造入場障礙等,「若每人都是這樣做,個心便是黑的!」那怎樣才好呢?關佑行說道家講求自然,相信天生天養,不一定要大家惡性競爭。』

(取自明報2007年4月20日:道不同 道商質疑大學者

其實「mark住客戶」、「製造入場障礙」,可以有很多正當辦法,例如做好客戶服務,投資新科技讓對手無法仿效等等,並非一定要似某些超級市場所傳要壓迫供應商不要供貨給新對手。

做生意如果什麼都不做,相信「天生天養」,可能連站穩腳都有困難。相信這樣並非道家的本義。

4 Comments:

At Monday, April 23, 2007 1:51:00 pm, Anonymous Anonymous said...

噢,近排update blog得咁密既,真好。看來,只有你(及間唔中的我)仍然對update blog有興趣,看看其他的死blog... 唉...

 
At Monday, April 23, 2007 3:08:00 pm, Blogger Terry said...

唔係死 blog, 係暫時 Freeze 左, 就返黎架啦.

 
At Monday, April 23, 2007 4:01:00 pm, Blogger Unknown said...

Terry,

哈哈,呢一「雪」就真係「雪」左好耐播!

 
At Monday, April 23, 2007 4:15:00 pm, Blogger Ka Lok said...

「噢,近排update blog得咁密既,真好。看來,只有你(及間唔中的我)仍然對update blog有興趣」:證明我呢一排真係幾得閒。

「唔係死 blog, 係暫時 Freeze 左, 就返黎架啦.」:冷得我騰騰震,積雪好厚,上個月滑雪既時候有咁厚雪就好Lor。

 

Post a Comment

<< Home